به گزارش روابطعمومی ادارهکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس، جلسه هماهنگی و بررسی عملکرد ثبت اموال منقول و غیرمنقول دستگاههای اجرایی با حضور فرامرزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، معاونت نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان، مدیرانکل، نمایندگان و ذیحسابان دستگاههای اجرایی استان برگزار شد.
در این نشست، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس با تأکید بر اهمیت شفافیت و انضباط مالی گفت: مدیریت اموال دولتی یک مأموریت ملی است و فارس باید با بهرهگیری از ظرفیتهای انسانی، فناوری و نظارت مؤثر، در ثبت دقیق اموال پیشتاز باشد. هدف ما ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع و بهروز است که هم پاسخگوی نیازهای مدیریتی باشد و هم اعتماد عمومی را تقویت کند.
وی با اشاره به لزوم حرکت از شیوههای سنتی به روشهای نوین افزود: تمام فرآیندها باید به شکل سیستمی انجام شود تا ضمن جلوگیری از موازیکاری، از هدررفت زمان و منابع جلوگیری گردد.
فرامرزی گفت : بیش از ۷۰ درصد اموال ثبتشده مراحل نهایی را طی کردهاند، اما حدود ۳۰ درصد همچنان نیاز به تکمیل یا تأیید دارند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: در حوزه اموال غیرمنقول، تعداد قابل توجهی از املاک فاقد سند رسمی هستند که فرآیند مستندسازی و اخذ سند برای آنها آغاز شده است و در اموال منقول، بخش عمده خودروها ثبت شدهاند، اما بخشی به دلیل تغییرات مالکیت یا نقل و انتقال بین دستگاهها نیازمند بهروزرسانی فوری هستند.
وی ضمن اظهار امیدورای در خصوص تکمیل صددرصدی ثبت نهایی اموال در سامانه سادای نوین بر آموزش مستمر مدیران، کارشناسان و امین اموالها در سطوح مختلف، رفع موانع سیستمی و بهبود زیرساختهای ارتباطی سامانهها، مستندسازی و برچسبگذاری کامل اموال و تسریع هماهنگی میان دستگاههای دولتی برای استعلامها و تبادل اطلاعات تاکید نمود و تصریح کرد: موفقیت این طرح نیازمند عزم جدی همه مدیران و همکاری همهجانبه دستگاههاست.