اهداف،ماموریتها وشرح وظایف اداره کل اموراقتصادی ودارایی مازندران

1-اموراقتصادی:

  • بررسی ومطالعه اوضاع وویژگیهای اقتصادی وفعالیتهای تولیدی وبخشهای مختلف اقتصادی درسطح استان
  • بررسی ومطالعه انواع درآمدهاوهزینه های عمومی وسیستم مالیاتی وبررسی اثرات سرمایه گذاری درسطح استان
  • بررسی جنبه های اقتصادی مالیاتها وارائه پیشنهاددرموردافزایش ویاکاهش انواع مالیاتها درسطح استان
  • تهیه گزارش از امور اقتصادی وارسال به وزارت متبوع
  • دبیرستاد توزیع سهام عدالت استان
  • دبیرخانه ستاددرآمد استان
  • مرکزخدمات سرمایه گذاری استان

2-امورمالیاتی:

- نظارت ومراقبت کامل وشناسایی منابع درآمدمالیاتی وتشخیص ووصول مالیاتهای مستقیم وغیرمستقیم با توجه به قوانین ومقررات مربوطه

- برنامه ریزی واتخاذ روشهای مناسب به منظور ایجاد هماهنگی وافزایش میزان وصولی با اجرای دقیق مقررات مالیاتی

- تهیه گزارش اقدامات انجام شده وارسال آن به مقامات مسئول درمرکز

3-هزینه:

مراقبت دروصول درآمدها برابر مقررات مربوط وانتقال بموقع درآمدهای وصولی وسپرده های قابل انتقال به حسابهای مربوط به خزانه

- مراقبت درپرداخت هزینه های دستگاههای دولتی استان درحدود اعتبارات مصوب

- مراقبت در تنظیم وارسال بموقع حسابهای ماهانه ذیحسابان

- نظارت مراقبت درحسن گردش کار ذیحسابیهای تابعه

- پرداخت حقوق کارکنان دولت

4-امور اداری:

- برنامه ریزی براساس وظایف واحدهای تحت سرپرستی برای انجام هر وظیفه درقالب زمان ومکان نیروی انسانی،نحوه انجام کار،مراحل مختلف کار وهزینه های مورد لزوم درهرسال

- نظارت درامورپرسنلی ازقبیل استخدام،مرخصی،ترفیع ،انتصابات،بازنشستگی،ارتقا گروه براساس قوانین

- رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان واحدهای تابعه

- بررسی ونظارت برامور رفاهی کارکنان

- شرکت درجلسات وکمیسیونهای متشکله درسطح استان

عنوان خدمت : پرداخت اعتبارات اختصاصی دستگاه های اجرایی

شرح خدمت: در این خدمت پرداختهای مربوط به اعتبارات اختصاصی دستگاه‌های اجرایی انجام می‎شود. شرح این خدمت در ذیل ارائه شده است: 1- ارسال درخواست وجه از طریق ایمیل میباشد. 2- بررسی اولیه درخواست‌ وجه و پایش تخصیص (بوسیله سامانه سناب و سامانه حسابداری خزانه) در اداره پرداخت اعتبارات اختصاصی. در صورت اشکال به دستگاه درخواست کننده بازخورد لازم جهت اصلاح داده می‎شود. 3- در اداره پرداخت اعتبارات اختصاصی حساب بانکی مربوطه بررسی شده و در صورت نیاز بر اساس موجودی درخواست وجه اصلاح می‎شود. 4- سپس اداره پرداخت اعتبارات اختصاصی، اطلاعات اسناد حسابداری را در سامانه حسابداری خزانه وارد می‎نماید. 5- ثبت نهایی اسناد حسابداری در اداره تشخیص انجام می‎شود. پس از ایجاد اسناد حسابداری موضوع به اداره پرداخت مرکز جهت صدور بنکلت ارجاع داده می‌شود. 6- پس از صدور بنکلت در اداره پرداخت مرکز و تایید آنها توسط مدیرکل خزانه و یکی از معاونین ایشان مبلغ به حساب مربوطه واریز می‎شود.

عنوان خدمت : پرداخت اعتبارات استانی

 شرح خدمت:

در این بخش شرح خدمت پرداخت اعتبارات استانی ارائه شده است: 1- ارسال درخواست وجه از طریق سامانه درخواست وجه انجام می‌شود (اطلاعات بودجه و تخصیص به صورت خودکار چک می‌شود و در صورت عدم همخوانی با اطلاعات سناب امکان درج و ارسال درخواست وجه مقدور نمی‌باشد). 2- بر اساس دستور ابلاغی از سوی مدیر کل خزانه، ادارات پرداخت اعتبارات هزینهای و تملک داراییهای سرمایهای ملی و استانی، برخی از درخواست‌وجه‌ها را جهت پرداخت انتخاب کرده و مبلغ قابل پرداخت ثبت می‌شود. 3- اسناد حسابداری پس از تایید درخواست وجه در اداره تشخیص به صورت خودکار ایجاد خواهند شد. پس از ایجاد اسناد حسابداری موضوع به اداره پرداخت مرکز جهت صدور بنکلت ارجاع داده می‌شود. 4- پس از صدور بنکلت در اداره پرداخت مرکز و تایید آنها توسط مدیرکل خزانه و یکی از معاونین ایشان مبلغ به حساب مربوطه واریز می‎شود. بر این اساس به صورت خودکار اطلاعات مربوط به پرداخت، در سامانه درخواست وجه الکترونیکی ثبت شده و دستگاه‎‌های اجرایی قادر خواهند بود که آخرین وضعیت را از طریق سامانه درخواست وجه مشاهده نمایند.

عنوان خدمت : صدور مجوز شماره گذاری خودروهای خریداری شده دولتی

 شرح خدمت:

صدور مجوز شماره گذاری خودروخریداری شده دولتی به شرح ذیل انجام می‌شود: 1- درخواست صدور مجوز شماره گذاری خودروخریداری شده دولتی در اداره کل اموال دولتی و اوراق بهادار بررسی شده و در صورت نیاز به مدارک تکمیلی یا عدم مطابقت با مجوز کمیسیون ماده 2 و سایر قوانین و مقررات مربوطه، بازخورد مربوطه جهت اصلاح و تکمیل مدارک برای دستگاه متقاضی ارسال می‎شود، در این صورت پس از اصلاح و تکمیل مدارک مراحل بعدی خدمت انجام خواهد شد. 2- پس از تایید مستندات و مدارک، نوع خودرو مبتنی بر آیین نامه چگونگی استفاده از خودروهای دولتی (اعم از دولتی، شخصی، عمومی و یا تشریفات) تعیین می‌گردد. 3- مجوز شماره‌گذاری خودرو به پلیس راهور ارائه شده و همچنین یک رونوشت از آن به دستگاه متقاضی جهت پیگیری تقاضا ارائه می‌شود. 4- شماره‌گذاری (اختصاص پلاک و VIN) در پلیس راهور و ارائه مستندات مربوطه به اداره کل اموال دولتی و اوراق بهادار. 5- ثبت اطلاعات در سامانه جامع خودرو توسط اداره کل اموال و اوراق بهادار

عنوان خدمت :      اعلام وصول وضعیت گردش اوراق بهادار

 شرح خدمت:

این خدمت شامل اعلام وصول وضعیت گردش اوراق بهادار مربوط به دستگاه‌های اجرایی و بانک ملی می‌باشد. صورت وضعیت گردش اوراق بهادار برای اداره کل اموال دولتی و اوراق بهادار ارسال می‌شود که با سوابق موجود در اداره حسابداری مطابقت داده می‌شود. در صورت وجود مغایرت، با دستگاه مربوطه برای رفع آن مکاتبه شده و در صورت عدم وجود مغایرت، وصول آن به دستگاه اجرایی اعلام می‌شود.