"بسمه تعالی"

فراخوان جذب نیرو
برای تصدی پست سازمانی «معاون مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی- حوزه امور منابع انسانی»

مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی در اجرای سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مبنی بر عدالت محوري در جذب، تداوم خدمت و ارتقاي منابع انسانی، پرهيز از تنگ نظر‌يها و نگر‌شهاي سليقه‌اي وغيرحرفه‌اي، دانش‌گرايي و شايسته سالاري مبتني بر اخلاق اسلامي در نصب و ارتقاي مديران، و با عنایت به منویات مقام عالی وزارت مبنی بر ایجاد رقابت سالم و انتخاب مدیران اصلح و دارای روحیه مردم‌داری، قانون‌مداری عدالت‌محوری و فساد‌ستیزی (موضوع بخشنامه شماره 176543/21 مورخ 26/10/1400)، در نظر دارد از همکاران علاقه‌مند، واجد شرایط احراز (عمومی و تخصصی- پیوست1) پست مورد نظر با تجربه خدمت در حوزه اداری و منابع انسانی، برای تصدی پست سازمانی
«معاون مرکز» در حوزه امور منابع انسانی (شرح وظایف پیوست2)، دعوت بعمل آورد. متقاضیان می‌توانند بر اساس فرایند زیر حداکثر تا تاریخ 1401/4/08 نسبت به تکمیل رزومه پیوست (قابل دریافت در زیر پورتال مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی اقدام نمایند.

1. مراجعه به زیرپورتال مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی (بخش فراخوان) ودریافت فایل رزومه.
2. احراز شرایط عمومی (موضوع بخشنامه 579095 مورخ 1/4/1395 شورای عالی اداری)
3. احراز شرایط تخصصی
4. تکمیل فرم اطلاعات متقاضی
5. تکمیل فرم‌ و تحویل آن به دفتر مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی.

شایان ذکر است با عنایت به اینکه انتخاب و انتصاب در پست موصوف پس از سیر مرحل اداری و قانونی (1-بررسی و امتیاز‌بندی بر اساس رزومه، 2-شرکت در کانون ارزیابی، 3-شرکت در مصاحبه تخصصی، 4-جمع بندی امتیازات و معرفی فرد منتخب) صورت می‌پذیرد لذا تکمیل و ارسال رزومه هیچگونه تعهدی برای این مرکز در جذب افراد ایجاد نخواهد نمود.

پیوست شماره (1)
"شرایط عمومی"
 دارا بودن تجربه خدمت و تجربه در سطح مدیریت پایه مطابق با جدول تصویب نامه شماره14647 مورخ 2/3/1401 (پیوست3)
 لزوم اخذ گواهینامه شایستگی عمومی احراز سمت‌های مدیریتی (مدیریت میانی)
 دارا بودن مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس) در یکی از مقاطع و رشته های تحصیلی مندرج در شرایط احراز (پیوست4)
 طی دوره های آموزشی سطح مدیریتی مربوط
 کسب حداقل 85 درصد کل امتیاز ارزیابی عملکرد دوسال منتهی به انتصاب
 احراز صلاحیت اعتقادی، اخلاقی و رفتاری فرد نامزد برای انتصاب در یکی از سطوح مدیریتی، از مراجع ذیربط؛
 دارا بودن رابطه استخدامی رسمی، پیمانی یا قرارداد کار معین (مشخص) در سقف تبصره ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری با دستگاه.


"شرایط تخصصی"
 مهارت در شناخت راهبردهای سازمان و مشارکت در برنامه‌ریزی راهبردی، عملیاتی و تخصصی مربوط به اهداف و وظایف ذیربط
 توانایی بررسی و تجزیه و تحلیل محیطی و مهارت برنامه‌ریزی مرتبط با حرفه در چارچوب سیاستهای کلان امور منابع انسانی و مهارت تبیین و انتقال مفاهیم و مطالب به منظور پیاده سازی برنامه های تعیین شده و گزارش دهی عمومی و تخصصی
 توانایی جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات و تصمیم سازی در زمینه مرتبط با امور منابع انسانی و توانایی رفتار حرفه ای (رازداری، امانت داری، صداقت، تلاش مجدانه، پیگیری مستمر و اقدامات به موقع)
 تسلط به مبانی سازمانی، قوانین و مقررات، اصول و فنون اداری و استخدامی و گزارش دهی عمومی و تخصصی
 دانایی محوری (یادگیری مستمر، خلاقیت و نوآوری و آینده نگری، بروز استعاداهای حرفه‌ای متناسب با موضوعات مرتبط با حیطه وظایف) و توانایی کار با نرم افزارهای کاربردی مرتبط با حوزه تخصصصی، آشنایی به یکی از زبانهای خارجی در صورت لزوم و حسب نیاز واحد ذیربط


پیوست شماره (2)
"شرح وظایف پست"
 پیش بینی نیازهای منابع انسانی و برنامه ریزی به منظور تامین نیروی مورد نیاز (براساس قوانین و مقررات موضوعه)، در جهت رسیدن به اهداف و سیاستهای مصوب وزارتخانه.
 بررسی نیازهای منابع انسانی واحدهای ستادی و استانها و برنامه ریزی درخصوص تامین نیروی انسانی (اعم از جذب و بکارگیری بصورت رسمی، پیمانی و قراردادی).
 بررسی وضعیت کمی و کیفی نیروی انسانی درحوزه های ستادی و برنامه ریزی درخصوص بهبود وضعیت موجود از طریق روشهای مرتبط با برنامه ریزی سازمانی به منظور رسیدن به اهداف (مطابق مهارتها، استعدادهاو شایستگی های افراد).
 برنامه ریزی در جهت اجرای بهینه فرآیند جذب و استخدام و بکارگیری منابع انسانی در راستای توسعه و ارتقای مطلوب شغلی در سازمان.
 انجام امور مربوط به نقل و انتقالات کارکنان (اعم از ستاد، واحدهای استانی و دستگاه های اجرایی کشور).
 انجام امور مربوط به تبدیل وضع کارکنان (اعم از قراردادی- پیمانی- رسمی آزمایشی و رسمی).
 تهیه و تدوین فرآیند انتصاب کارمندان و ارتقاء شغلی (شامل ارتقاء طبقه و رتبه شغلی ) ،اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و اعلام نظر درخصوص تخصیص رشته های شغلی به پست های سازمانی مطابق قوانین و مقررات موضوعه.
 بررسی و صدور کلیه احکام کارگزینی شامل افزایش ضریب سالیانه حقوق و مزایا، استخدام، انتقال و انتصاب، ارتقاء رتبه و طبقه، انتقال، انواع مرخصی و ماموریت و خدمت بیمه وقت بانوان.
 بررسی و صدور احکام آماده به خدمت، اخراج، استعفاء، انفصال و بازخرید کارکنان.
 بررسی و صدور احکام بازنشستگی، از کار افتادگی، برقراری حقوق کارکنان، قطع و افزایش حقوق ورثه کارکنان.
 مطالعه و بررسی تقاضاهای واصله مربوط به امور بازنشستگی و تعیین برقراری حقوق بازنشستگی و یا وظیفه.
 انجام امور مربوط به سوابق بیمه ای و نقل و انتقال کسور کارکنان.
 انجام امور مربوط به هزینه های فوت و ازدواج بازنشستگان و موظفین.
 انجام امور مربوط به آراء واصله از سوی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری ، دادسرا و دیوان محاسبات عمومی و بررسی، اقدام درخصوص شکوائیه های واصله از سوی دیوان عدالت اداری
 انجام امور مربوط به ارزیابی عملکرد کارکنان (اعم از واحدهای ستادی و استانی)
 انجام اقدام لازم به منظور تهیه و تنظیم فرم شماره (6) موافقتنامه اعتبارات هزینه ای در بستر سامانه کارمند ایران
 درج اطلاعات و تغییرات کارکنان در سامانه ساختار مدیریت ملی
 انجام امور مربوط به گزارش گیری و استخراج آمار پرسنلی حسب درخواست واحدها
 اجرای خط مشی تعیین شده و اتخاذ تدابیر لازم به منظور حسن انجام هدف های موردنظر

پیوست شماره (3)
"جدول شرایط عمومی انتصاب به سمت‌های مدیریتی"

پیوست شماره (4)
"شرایط احراز شغل کارشناس برنامه ریزی"

دارا بودن گواهینامه دکترا در یکی از ارشته های تحصیلی:
مدیریت دولتی(تصمیم گیری و خط مش گذاری عمومی) مدیریت سازمانهای دولتی ایران (سیاستگذاری دولتی (خط مشی‌گذاری عمومی))، مدیریت (مدیریت سیاستگذاری بخش عمومی) آینده پژوهی (همه گرایش ها)، مدیریت راهبردی، مدیریت توسعه.
و رشته های تحصیلی مندرج در شرایط احراز مشاغل اختصاصی وزارت متبوع در مقطع دکترا:
حسابداری، مدیریت دولتی (مدیریت تطبیقی و توسعه/ تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی)، مدیریت (مدیریت سیاستگذاری بخش عمومی/مدیریت مالی)، مدیریت بازرگانی (مدریت سیاستگذاری بازرگانی)، مدیریت سازمانهای دولتی ایران (استگذاری دولتی (خط مشی گذاری عمومی))، مالی ( همه گرایشها) اقتصاد، علوم اقتصادی (اقتصاد مالی/نظری/بین المللی/اقتصاد سنجی/ اقتصاد اسلامی/پولی/بخش عمومی/توسعه اقتصادی/اقتصاد منابع)،
یا گواهینامه کارشناسی ارشد در یکی از رشته های:
مدیریت دولتی (خط مشی گذاری عمومی)، مدیریت سازمانهای دولتی (برنامه ریزی و نظارت)، مدیریت دولتی و سیاستگذاری عمومی، مدیریت سیاستگذاری عمومی، معارف اسلامی و مدیریت (مدیریت دولتی و سیاستگذاری عمومی)، دکترای حرفه ای مدیریت (تصمیم گیری و خط مشی گذاری)، مهندسی آینده پژوهی، مهندسی صنایع (آینده پژوهی)
و رشته های تحصیلی مندرج در شرایط احراز مشاغل اختصاصی وزارت متبوع در مقطع ارشناسی ارشد:
حسابداری، حسابداری مدیریت، حسابرسی، علوم اقتصادی، اقتصاد اسلامی، برنامه ریزی سیستمهای اقتصادی، اقتصاد انرژی، بانکداری اسلامی، مدیریت دولتی (مدیریت مالی دولتی/بودجه و مالیه عمومی)، مدیریت سازمانهای دولتی( مالی و اقتصادی)، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی (مدیریت بیمه/ بازاریابی بین المللی/بازرگانی داخلی/مدیریت مالی/مدیریت تحول)، مدیریت صنعتی (مالی)، مدیریت اجرایی (مدیریت استراتژیک)، مدیریت کسب وکار (مالی)، مالی(بانکداری/بیمه/مستغلات/مهندسی مالی و مدیریت ریسک/حقوق مالی)، حقوق (حقوق شرکتهای تجاری)

لینک دریافت فرم خام رزومه فراخوان تصدی پست سازمانی «معاون مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی- حوزه امور منابع انسانی»

۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹