سامانه «فواد» برای شنیدن صدای مردم و نهادینه کردن پاسخگویی ایجاد شده است

علاءالدین رفیع‌زاده، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، در چهارمین اجلاس راهبران ارشد فواد:سامانه فواد با تأکید رئیس‌جمهور برای شنیدن صدای بی‌صدایان و با هدف نظارت و رضایت مردم ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علاءالدین رفیع‌زاده، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، در چهارمین اجلاس راهبران ارشد فواد:

  • سامانه فواد با تأکید رئیس‌جمهور برای شنیدن صدای بی‌صدایان و با هدف نظارت و رضایت مردم ایجاد شده است.
  • فلسفه وجودی ما مردم هستند؛ ساختارها و سازمان‌ها و ساختمان‌ها و کارمندان با هدف خدمت به مردم ایجاد شده‌اند.
  • اگر فرآیندهای خدمت‌رسانی طبق استانداردها تعیین و اطلاع‌رسانی شوند، سامانه فواد می‌تواند فرآیندها را بر اساس گزارش‌های ذی‌نفعان غربال کند. هدف نهایی سامانه فواد، نهادینه کردن فرهنگ پاسخگویی در دستگاه‌های دولتی به‌عنوان منشأ اصلی نارضایتی مردم از برخی بی‌توجهی‌ها و بی‌پاسخ ماندن‌ها است.
  • اگر از محل نظرات مردم فرآیندهای اداری اصلاح شوند، شکایات کمتر خواهد شد. سامانه فوریت‌های اداری در دولت چهاردهم با این هدف تشکیل شد که مردم بازخورد مدیران و کارکنان را آنی حس کنند. چشم‌انداز سامانه فواد این است که به مثابه «کلینیک حل مسئله» عارضه‌های اداری و فرآیندی نظام اداری را شناسایی و رفع نماید. (لینک خبر)
۱۰ آبان ۱۴۰۴ - ۲۱:۰۱

برچسب‌ها