نظرسنجی میز خدمت

لینک میز خدمت الکترونیکی(سامانه هیات موضوع ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم)

آدرس میز خدمت اداره کل در صورت نیاز به مراجعه حضوری:

تبریز - میدان دانشسرا - اداره کل امور اقتصادی و دارایی - طبقه اول(بالای همکف)- هیأت 251

معرفی هیات 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم

با عنایت به نامه شماره 249931 مورخ 1396/11/04 وزارت امور اقتصادی و دارایی ، به منظور ساماندهی و تسریع در رسیدگی به امور مودیان محترم مالیاتی و بنا به اختیار حاصل از مفاد ماده 251 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم مقرر گردیده، هیات یاد شده در مرکز استانها ایجاد تا رسیدگی به شکایات مالیاتی اشخاص حقیقی تا سقف مبلغ پانصد میلیون ریال و اشخاص حقوقی تا سقف مبلغ پنج میلیارد ریال مالیاتهای قطعی شده اعم از منابع مالیاتهای مستقیم و غیر مستقیم (مالیات و عوارض ارزش افزوده هر دوره مالیاتی و تجمیع عوارض) انجام پذیرد.

لذا با توجه به بخشنامه شماره 280755/17 مورخ 09/12/1396 مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای،   با عنایت به راه اندازی و الزامی شدن ثبت شکایات مودیان محترم در خصوص شکایات موضوع ماده 251 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم ، لطفا به سامانه دادخواهی مالیاتی مراجعه  و شکایت خود را مطرح نمائید .

تمام فرآیند ثبت نام، ثبت شکوائیه، دادرسی و صدور رای از طریق سامانه انجام و نیازی به مراجعه حضوری مودیان محترم نمی‌باشد.

در مراحل مختلف رسیدگی در فرآیندهای سامانه منجمله دریافت شکوائیه، ارجاع به واحد دادرسی، موافقت یا عدم موافقت وزیر محترم، صدور قرار کارشناسی و یا رای از طریق پیامک، کارتابل مودی و صندوق پست الکترونیکی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

زمان پاسخگویی به پرونده ها با توجه به تایید یا عدم تایید از طرف وزیر محترم متفاوت می باشد ولی سعی براین است که در اسرع وقت انجام پذیرد.(حداکثر 3ماه)

سامانه هیات موضوع ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم

راهنمای کار با سامانه هیات موضوع ماده 251 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم

سوالات متداول