در این نشست، محمدی با اشاره به مأموریتهای اقتصادی و مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سطح استان، رویکرد تعاملی با نهادهای نظارتی را ضرورت ساختاری دانست و گفت: برای ارتقاء دقت گزارشدهی و رعایت استانداردهای حسابداری دولتی، تمامی واحدهای تابعه موظفاند سندهای مالی، صورتحسابها و مستندات خزانهداری را بهصورت منظم و در بازههای زمانی مشخص، در اختیار تیم حسابرسی قرار دهند.
وی با تأکید بر اینکه همکاری نظاممند با دیوان محاسبات موجب کاهش خطاهای عملیاتی، تقویت انضباط مالی و افزایش کیفیت دادههای بودجهای میشود، افزود: ادارهکل امور اقتصادی و دارایی لرستان بر مبنای برنامه تحول دادهمحور، در دوره جدید آماده است سامانههای برخط خود را برای دسترسی به ردیفهای هزینهای، وضعیت مطالبات دولتی و فرآیندهای اجرای بودجه در اختیار تیم حسابرسی قرار دهد تا امکان پایش مستمر و ارزیابی دقیق عملکرد فراهم شود.
محمدی همچنین اعلام کرد که آموزشهای تکمیلی در حوزه کنترل داخلی و مدیریت ریسک مالی برای کارشناسان ادارهکل در دستور کار قرار گرفته است تا تعامل با نهادهای نظارتی -نه فقط یک وظیفه اداری، بلکه بخشی از فرآیند ارتقاء بهرهوری اقتصادی استان- باشد.