نتایج این پژوهش نشان داد که: ناترازی انرژی در ایران، بیش از آنکه ناشی از کمبود منابع تولید باشد، ریشه در بهره وری پایین مصرف دارد. تمرکز بر اصلاح تجهیزات سرمایشی و عایقبندی ساختمانها بهعنوان دو راهکار کاربردی، کمهزینه و قابل اجرا، میتواند نقش مهمی در کاهش مصرف برق خانگی ایفا کند. با توجه به سهم بالای بخش خانگی در مصرف انرژی کشور، اجرای این اقدامات در مقیاس ملی، امکان صرفهجویی ۲۰ تا ۳۰ درصدی در مصرف برق را فراهم میسازد. تجربههای موفق داخلی نشان داده است که این راهکارها عملیاتی و اثربخش هستند. بنابراین، توصیه میشود دولت و بخش خصوصی با ایجاد مشوقهای مالی، برنامههای آموزشی و حمایت از صنایع مرتبط، زمینه اجرای گسترده این طرحها را فراهم کنند.
سازمان ملی بهره وری ایران از حامیان بیستمین همایش ملی بهره وری ایران می باشد.
مقاله کارکنان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد تحت عنوان «بهبود بهرهوری انرژی در بخش خانگی ایران از طریق اصلاح تجهیزات سرمایشی و عایقبندی ساختمانها» پذیرفته شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد این مقاله به قلم دکتر محمد دهقان منشادی، پروین پور رحیم، حمید جاویدان و امین روحی به رشته تحریر درآمده است.
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۵ - ۰۷:۰۷
آخرین بروزرسانی: ۲۳ خرداد ۱۴۰۵ - ۰۷:۳۷
کد مطلب: 741494