در آستانه‌ کسری انرژی قرار دارد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به روند موجود، استان در آستانه‌ی مواجهه با کسری‌های انرژی قرار دارد و لازم است شرکت‌ و اداره‌های تولید، انتقال و توزیع برق و گاز، رابطان و نمایندگان ثابتی را برای ارتباط مستمر و هماهنگی با مجموعه امور اقتصادی و دارایی معرفی کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی به نقل از خبرگزاری فارس تبریز؛ نقی زهی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی امروز در یکصد و بیست و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی، با محوریت بررسی اقدامات انجام شده در خصوص تخصیص بسته‌ی ۷۰۰ همتی تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای صنعتی در اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به چالش‌های پیش‌روی استان در حوزه‌ انرژی، بر ضرورت تقویت هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به روند موجود، استان در آستانه‌ی مواجهه با کسری‌های انرژی قرار دارد و لازم است شرکت‌ و اداره‌های تولید، انتقال و توزیع برق و گاز، رابطان و نمایندگان ثابتی را برای ارتباط مستمر و هماهنگی با مجموعه امور اقتصادی و دارایی معرفی کنند.وی افزود: وجود یک سازوکار مشخص برای تبادل اطلاعات و هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط می‌تواند به تصمیم‌گیری دقیق‌تر و مدیریت بهتر چالش‌های حوزه انرژی کمک کند.زهی همچنین بر ضرورت ایجاد مرجع واحد برای انتشار آمارهای اقتصادی و بانکی تأکید کرد و گفت: باید یک مرجع مشخص و واحد برای ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای بانک‌های دولتی و خصوصی تعیین شود تا از انتشار اطلاعات متناقض جلوگیری شود.وی خاطرنشان کرد: ارائه‌ آمارهای متفاوت و بعضاً متناقض از سوی نهادهای مختلف، موجب سردرگمی فعالان اقتصادی و تشویش اذهان عمومی می‌شود و لازم است گزارش‌های آماری با هماهنگی و انسجام بیشتری منتشر شوند.

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۵ - ۱۳:۱۲
آخرین بروزرسانی: ۱ تیر ۱۴۰۵ - ۱۳:۱۷

برچسب‌ها