1.مقدمه
مراجعین محترم؛
بدین وسیله توافق نامه سطح خدمات پورتال وزارت امور اقتصادی و دارایی به آگاهی مراجعین محترم می رسد:
2. هدف
هدف از این توافقنامه سطح خدمت این است که به منظور ارائه با کیفیت خدمات ارائه شده توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی برای خدمت گیرندگان مورد توافق قرار گیرد.
این بیانیه، سطح توافق دو جانبه در خصوص این خدمات، روشهای نظارت و مسئولیتهای اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان چهارمحال و بختیاری را در صورت لزوم مشخص میکند
3. مسئولیت و تعهدات
- این تارنما مجهز به امکان ثبت و پیگیری درخواست ها و شکایات شما متقاضیان گرامی از طریق مراجعه به ثبت شکایات از طریق سامانه ارتباط مردمی به صورت تمام وقت و در ۷ روز هفته و۲۴ ساعت روز، دارا می باشد.
- حوزه پاسخگویی میز خدمت برای اطلاع و راهنمایی مراجعین از خدمت های الکترونیکی و غیرالکترونیکی راه اندازی گردیده است. همچنین جهت ارتباط با وزیر به بخش مربوطه ( فرم ارتباط مستقیم مردم با مدیر کل) مراجعه فرمایید. نظرات سازنده شما برای افزایش کیفیت ارائه خدمات اداره کل موثر خواهد بود
- این تارنما در صورت برقرار بودن زیرساخت های لازم مخابراتی به صورت تمام وقت در دسترس متقاضیان گرامی می باشد.
4. هزینه ها و پرداخت ها
دریافت این خدمت هیچگونه هزینهای برای خدمتگیرنده دربر نخواهد داشت.
5. دوره عملکرد
این خدمت همیشه و به صورت برخط در اختیار خدمتگیرنده بوده و اگر به دلایل فنی نیاز به قطع خدمت وجود داشته باشد بر روی صفحه اصلی خدمت تاریخ و ساعت آن اطلاعرسانی خواهد شد
اداره خزانه معین استان
1. مقدمه
پرداخت وجوه عمومی دولت شامل:
اعتبارات هزینه ای (حقوق ومزایای کارکنان و اعتبارات هزینهای سایر و ردیفهای هزینهای)
اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای(اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای نقدی و واگذاری اسناد خزانه اسلامی)
تهیه وکنترل و ارسال درآمدهای عمومی استان
دریافت و پرداخت وجوه سپرده (شامل تجمیع و استرداد و تنخواه گردان رد سپرده)
استرداد وجوه اشتباه واریزی درآمدها و سایر وجوه دستگاههای اجرایی استان
ارائه خدمات امور بانکی حسابهای دولتی(افتتاح، انسداد، رفغ انسداد و تغییر امضاء حسابهای دولتی)
کنترل تخصیص دریافت و پرداخت اعتبارات اختصاصی
2. هدف
ارسال درآمدهای استان به بانک مرکزی و تهیه گزارشهای مربوطه وارسال تاییدیه به دستگاههای وصول کننده درآمد
پرداخت به موقع وجوه عمومی دولت در کمترین زمان و امن ترین روش
استرداد به موقع سپرده ذینفعان نزد دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی غیر دولتی
رضایت مندی مشتریان (اداره کل خزانه ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاههای اجرایی)
3. مسئولیت
بر اساس ماده 33 قانون محاسبات عمومی کشورخزانه معین در استان واحد سازمانی مشخصی است که در مرکز هر استان امور مربوط به دریافت تنخواه گردان استان و واگذاری تنخواه گردان حسابداری به ذیحسابان دستگاههای اجرایی تابع نظام بودجه استانی و ابلاغ اعتبار بودجه های استانی و افتتاح حسابهای جاری دولتی در سطح استان و سایر وظایفی را که بموجب این قانون و آیین نامه های اجرایی آن بر عهده واحد مزبور محول میشود به خزانه معین در استان مربوط زیر نظر مدیر کل امور اقتصادی و دارایی محل انجام خواهد داد. و همچنین براساس آیین نامه ماده 74 قانون محاسبات عمومی نحوه اعمال حساب سپرده و حساب دریافت وپرداخت ماهانه و اطلاعات مورد نیاز خزانه برعهده نمایندگی خزانه در استانها محول شده است.
4. تعهدات متقابل خدمت گیرنده و دستگاه اجرایی
دستگاههای اجرایی مکلفند موافقتنامه (اعتبارات هزینه ای و تملک داراییهای سرمایه ای را با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبادله نمایند و درخواست وجه (اعتبارات هزینه ای و تملک داراییهای سرمایه ی ، سپرده و وجوه اشتباه واریزی ) را به امضای ذیحساب یا مدیر مالی به خزانه معین ارسال نمایند.
سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکلف به ابلاغ اعتبار و تخصیص (هزینه ای و تملک داراییهای سرمایه ای و اختصاصی ) می باشند.
خزانه معین مکلف به پرداخت وجوه عمومی دولت تا سقف اعتبار و تخصیص مربوطه و استرداد سپرده به دستگاهها می باشد.
5. هزینه ها و پرداخت ها
هیچ گونه هزینه ای جهت ارائه خدمات فوق دریافت نمی گردد..
6. دوره عملکرد
دوره عملکرد یکساله میباشد( باستثناء مانده وجوه سپرده که به سال بعد منتقل می شود)
7. خاتمه توافقنامه
کلیه وجوه مربوط به اعتبارات هزینه ای و تملک داراییهای سرمایه ای بر اساس موافقتنامه مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و تا سطح تخصیص و بر اساس نقدینگی پرداخت خواهد شددر نهایت با تهیه تفریغ بودجه اعتبارات هزینه ای وتملک داراییهای سرمایه ای وارائه به دیوان محاسبات واداره تلفیق حسابها وامور بدهیها به اتمام می رسد.
توافقنامه سطح خدمت
اداره تمرکز و تلفیق حسابها و امور بدهیها
1. مقدمه
1) دریافت صورتحسابهای عملکرد ماهانه، نهایی و سالانه اعتبارات هزینهای و تملک داراییهای سرمایهای از دستگاههای اجرایی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی،شرکتها و سایردستگاههایی که به هر نحو از بودجه عمومی دولت استفاده میکنند برابر آئین نامههای ابلاغی و اعلام وصول آنها
2) پیگیری و دریافت گزارشات دورهای بدهیها و مطالبات دولت از دستگاههای اجرایی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، شرکتها و سایر دستگاههایی که مطابق قانون مشمول میباشند
3) دریافت، تایید ، ارسال و پیگیری درخواست انجام تهاتر بدهی و مطالبات اشخاص متقاضی با دولت از طریق صدور سند تسویه خزانه طبق دستورالعملهای ابلاغی
4) بررسی و تایید نهایی گزارشات بدهیها و مطالبات واحدهای گزارشگر
5) پیگیری لازم بمنظور دریافت بموقع صورتحسابهای عملکرد اعتبارات هزینهای و تملک دارییهای سرمایهای
6) تهیه و تنظیم بموقع صورتحساب عملکرد سالانه بودجه استان
2. هدف
1) تهیه صورتحساب عملکرد بودجه سالانه کل کشور و اصلاحیه آن.
2) نظارت براحصاء بدهیها و مطالبات دولت وثبت در سامانه مدیریت بدهیها و مطالبات دولت (سماد)
3) تهاتر بدهی و مطالبات اشخاص متقاضی با دولت از طریق صدور سند تسویه خزانه طبق دستورالعملهای ابلاغی
3. مسئولیت
1) طبق ماده 103 قانون محاسبات عمومی کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است صورت حساب عملکرد هر سال مالی را حداکثر تا پایان آذر ماه سال بعد طبق تقسیمات و عناوین در آمد و سایر منابع تامین اعتبار و مندرج در قانون بودجه سال مربوط تهیه نماید.
2) طبق ماده (1) قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور و آییننامه اجرایی آن و قانون بودجه سالانه کل کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است در مواعد معین گزارش بدهیها و مطالبات را اعلام و از طریق صدور اوراق تسویه خزانه نسبت به تسویه آنها اقدام نماید.
4. تعهدات متقابل خدمت گیرنده و دستگاه اجرایی
1) دستگاههای اجرایی مکلفند صورتحسابهای دریافت و پرداخت (هزینه و تملک دارایی سرمایه ای) و صورت های مالی را در موعد مقرر از طریق سامانه نظارت آنی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور (سناما) ارسال نمایند.
2) اداره تلفیق حسابها و امور بدهی های استان مکلف است پس از بررسی و جمع بندی صورتحسابها مالی مذکور، گزارش عملکرد استان را در موعد مقرر به وزارت متبوع ارسال نماید.
3) دستگاههای اجرایی مکلفند صورتحساب بدهی و مطالبات خود را در مواعد مقرر از طریق سامانه مدیریت بدهیها و مطالبات دولت (سماد) ارسال نمایند.
4) اداره تلفیق حسابها و امور بدهی های استان مکلف است پس از بررسی و جمع بندی اطلاعات بدهی و مطالبات، گزارش عملکرد استان را در موعد مقرر به وزارت متبوع ارسال نماید.
5. هزینهها و پرداختها
در قبال ارائه خدمت مورد نظر پرداختی صورت نمیگیرد.
6 . دوره عملکرد
1) طبق ماده 103 قانون محاسبات عمومی کشور مهلت تهیه صورتحساب عملکرد بودجه کل کشور حداکثر تا پایان آذر ماه سال بعد می باشد.
2) طبق ماده (1) قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور و آییننامه اجرایی آن، تهیه و جمعبندی گزارشها
3) ارسال گزارش صورتحساب عملکرد بودجه استان و صورتحساب بدهی و مطالبات استان به وزارت متبوع.
توافقنامه سطح خدمت
اداره اموال و اوراق بهادار
1. مقدمه
وظایف ادارهاموال و اوراق بهادار مبتنی بر نگهداری حساب اموال دولتی، نظم و نسق بخشیدن به حساب اموال دولتی، حفظ و حراست از اموال و داراییهای دولت و تامین اوراق بهادار دستگاههای اجرایی میباشد. این وظایف حول چهار محور ذیل انجام میپذیرند:
1-انجام کلیه امور مربوط به اموال منقول دولتی
3-برگزاری کمیسیون ماده2 برای امور خودروهای دولتی
4-انجام امور مربوط به شمارهگذاری و فکپلاک خودروهای دولتی
5-انجام کلیه امور مربوط به اموال غیرمنقول دولتی
6-درخواست و توزیع اوراق بهادار
اهداف توافقنامه، نظارت بر اموال منقول و غیرمنقول و همچنین تامین اوراق بهادار دستگاههای اجرایی، میباشد.
تعاملات با دستگاههای مربوطه از طریق شبکه دولت، پست و گاها" مراجعه حضوری ارباب رجوع صورت میگیرد.
گزارش دهی نیز با توجه به چک لیستهای مربوطه و صدور نامه به دستگاهها انجام می گیرد.
2. هدف
هدف از این توافقنامه سطح خدمت، این است که کیفیت خدمت ارائه شده توسط ادارهاموال و اوراق بهادار ادارهکل امور اقتصادی و دارایی استان به دستگاههای اجرایی استان مورد توافق قرار گیرد. انجام کلیه امور مربوطه با رعایت قوانین و مقررات، تصویبنامهها، آئیننامهها، بخشنامه و دستورالعملهای مربوطه میباشد.
3. مسئولیت
ادارهاموال و اوراق بهادار به استناد قانون محاسبات عمومی کشور، قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، قانون برنامه توسعه، قانون بودجه و ضوابط اجرایی آن، آئیننامه معاملات دولتی، لایحه قانونی نحوه استفاده از اتومبیلهای دولتی و فروش اتومبیلهای زائد، آیین نامه چگونگی استفاده از خودروهای دولتی و.... عمل نموده و به دستگاههای اجرایی متقاضی ارائه خدمت مینماید.
4. تعهدات متقابل خدمت گیرنده و دستگاه اجرایی
درخواستها به امضاء بالاترین مقام دستگاه اجرایی و یا ذیحساب مربوطه، به انضمام مدارک و مستندات مربوطه، از طریق شبکه دولت(در مواردی که فاقد شبکه دولت باشند از طریق پست و یا بصورت حضوری) ارسال میگردند.
سپس مدارک بررسی شده و با قوانین و مقررات مطابقت داده میشوند. درصورت کامل بودن مدارک، دستگاههای اجرایی متقاضی مجوزهای درخواستی مورد نیاز را از سوی این ادارهکل دریافت میدارند.
ضمنا چنانچه مدارک ناقص و یا مبهم باشد، موضوع بصورت مکتوب اعلام و مدارک جهت اصلاح و ارسال مجدد اعاده میگردند.
کلیه اطلاعات مربوط به خدمات، در رابطه با جزئیات خدمات، قوانین و مقررات مربوطه، نحوه انجام خدمت، زمان انجام خدمت، تعداد مراجعه حضوری، نحوه دسترسی و ... به روی پایگاه اطلاع رسانی ادارهکل قرار داده شده است.
5. هزینهها و پرداختها
در قبال انجام خدمات هزینهای دریافت یا پرداخت نمیشود. انجام خدمات بصورت صدور مجوز و یا ارائه راهنماییهای لازم در جهت احقاق حقوق و حفظ و حراست اموال دولت می باشد.
6. دوره عملکرد
دوره عملکرد خاصی برای انجام اینگونه خدمات وجود نداشته و در واقع دوره دائمی می باشد. ولیکن شیوه انجام خدمات از زمان ارسال بخشنامهها و دستورالعملها بوده و عطف به ماسبق نمیشود.
7. خاتمه توافقنامه
درصورت پیادهسازی سیستمهای نوین و یا تصویب بخشنامهها و دستورالعملها و قوانین جدید که نحوه انجام خدمات پیشین را دگرگون سازد، توافقنامه خاتمه خواهد یافت.
------------------------------------------------------------------------------------------
توافقنامه سطح خدمت
اداره نظارت مالی
شماره1
1. مقدمه
دراجرای ماده90 و94 و تبصره 5 ماده 72 قانون محاسبات عمومی حسابرسی دستگاههای اجرائی و نهادهای عمومی غیردولتی هرساله طبق برنامه مدون در طی سال انجام و نواقص نیز اعلام میگردد.
2.هدف
اعمال نظارت مالی بر دستگاههای اجرائی و نهادهای عمومی غیردولتی طبق تبصره 5 ماده 72 قانون محاسبات عمومی.
3.مسئولیت
به استناد ماده 72 قانون محاسبات عمومی مصرف اعتبارات جاری و عمرانی منظور در بودجه سالانه کل کشور نابع مقررات قانون مذکور و سایر قوانین و مقررات عمومی دولت میباشد و به استناد تبصره 5 ماده مذکور حساب و اسناد هزینه مربوط به اعتبارات جاری و طرحهای عمرانی (سرمایهگذاری ثابت) موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی باید قبل از تصویب مراجع قانونی ذیربط به وسیله حسابرسان منتخب وزارت امور اقتصادی و دارائی رسیدگی شود و حساب سالانه آنها برای حسابرسی به دیوان محاسبات کشور تحویل شود.
4.تعهدات متقابل خدمت گیرنده و دستگاه اجرایی
طبق قانون دستگاه های اجرائی و نهادهای عمومی غیر دولتی موظفاند اسناد و مدارک و همچنین صورتهای مالی خود را در اختیار حسابرسان معرفی شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارائی قرار دهند.
گروه حسابرسی موظف است پس از گرداوری اطلاعات مورد نیاز آنهارا در قالب گزارشات حسابرسی به وزارت امور اقتصادی و دارائی و همچنین دیوان محاسبات کشور و خود دستگاه یا نهاد مربوط ارسال نماید.
5.هزینه ها و پرداخت ها
هیچ گونه هزینه ای جهت ارائه خدمات فوق دریافت نمی گردد.
6.دوره عملکرد
یکسال مالی
7.خاتمه توافقنامه
ارسال گزارشات مربوط سالیانه به وزارت متبوع و دیوان محاسبات کشور و همچنین دستگاه اجرائی یا نهاد مربوطه.
شماره 2
1.مقدمه
در اجرای مواد 90 و 94 و 31 قانون محاسبات انتصاب ذیحسابان دستگاههای اجرای انجام و صورتمجلس تحویل و تحول طبق ماده 97 قانون محاسبات اخذ و مورد رسیدگی قرار می گیرد .
2.هدف
اعمال نظارت مالی بر دستگاههای اجرائی از طریق اعمال ماده 31و 97 قانون محاسبات عمومی کشور.
3.مسئولیت
به استناد ماده 90قانون مذکور نظارت مالی بر مخارج وزارتخانه ها و موسسات و شرکتهای دولتی به عهده وزارت امور اقتصادی و دارائی می باشد و طبق ماده 94 قانون محاسبات عمومی وزارت دارائی کلف است با رعایت قوانین و مقررات نسبت به ایجاد وحدت رویه ددر مورد اعمال نظارت قبل از خرج اقدام نماید که جهت تحقق موارد فوق به استناد ماده 31 قانون محاسبات انتصاب ذیحسابان دستگاههای اجرائی صورت گرفته و در اجرای ماده 97 صورت مجلس تحویل و تحول ذیحسابان اخذ و پس از رسیدگی و رفع نقص نتایج به وزارت ارسال می گردد.
4.تعهدات متقابل خدمت گیرنده و دستگاه اجرایی
براساس ماده 97 ق.م.ع ذیحسابان دستگاههای اجرائی موظفند حداکثر ظرف یکماه نسبت به تهیه و ارسال صورت تحویل و تحول مجلس به اقتصاد دارئی اقدام نمایند. و اداره نظارت مالی پس از رفع نواقص صورت مجلس را به اداره نظارت بر ذیحسابیها ارسال می نماید.
5.هزینه ها و پرداخت ها
هیچ گونه هزینه ای جهت ارائه خدمات فوق دریافت نمی گردد .
6.دوره عملکرد
یکسال مالی
7.خاتمه توافقنامه
ارسال گزارشات مربوطه در مقاطع سه ماه، شش ماهه و سالیانه به وزارت متبوع